Εκπαιδευτικές

Αγάπη και Έρωτας (κείμενο της τράπεζας θεμάτων)

Με αφορμή ένα κείμενο προτεινόμενο της τράπεζας θεμάτων για το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας ( Α Λυκείου) και της ενότητας «Αγάπη και Έρωτας» ξεκίνησε μια «ρομαντική» συζήτηση για τον εφηβικό έρωτα. Η Αφόρμηση έγινε με το κείμενο με τίτλο : Εφηβικός έρωτας : ο δικός μου γονιός πως το πήρε ; (Κείμενο του Βασιλειάδη Η., ψυχολόγου από την ιστοσελίδα: www.askitis.gr. Το κείμενο έχει διασκευαστεί για τις ανάγκες της διδασκαλίας) .
 
 
Ο τίτλος και μόνο έφερε χαμόγελα και αμηχανία. Τα παιδιά μοιράστηκαν πως δεν δίνουν πληροφορίες στους γονείς και επειδή δε θέλουν και επειδή δεν τους επιτρέπεται! Και μετά μιλήσαμε για το πως αισθάνονται τον έρωτα : «πεταλούδες στο στομάχι» , «σκέψεις που καρφώνονται ξαφνικά στο κεφάλι και δεν φεύγουν» και «γλυκά χαμόγελα στο πουθενά» !  
 * ένα μεγάλο ευχαριστώ στους μαθητές και στις μαθήτριες για τα μοιράσματα τους 
** η ζωγραφιά είναι δημιούργημα από μαθήτρια της β´ γυμνασίου που απεικονίζει την αγάπη . 
Η εκπαιδευτικός Αποστολία Χαρμάνη ΠΕ02. 
#schoollife #αγαπηκαιερωτας #νεοελληνικηγλωσσακαιλογοτεχνια #μαθημαγεματομοιρασματα

Σχολική Βία και Εκφοβισμός- ΟΚΑΝΑ

"Σχολική Βία και Εκφοβισμός"
Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024.
 
 
Ενημέρωση με βιωματικό τρόπο από τον κ.
Χρήστο Πιτσίλκα, Κοινωνιολόγο και Στέλεχος Πρόληψης (ΟΚΑΝΑ), τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά.
 
Η παρέμβαση βασίστηκε σε ένα βιωματικό με την αξιοποίηση των ρόλων που εμπλέκονται σε ένα περιστατικό εκφοβισμού. Ο στόχος ήταν η κατανόηση των ρόλων, η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και η μετακίνηση μας από το να βλέπουμε πίσω από την συμπεριφορά του κάθε ρόλου τι μπορεί να κουβαλάει ο μαθητής. Μόνο έτσι μπορούμε να έχουμε μια ολοκληρωμένη παρέμβαση όταν προκύπτει ένα περιστατικό εκφοβισμού.

ΣΤΡΕΣ

Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2024, βιωματικό σεμινάριο για το "Στρες", από την κα Ειρήνη Κόκκα, ψυχολόγο του σχολείου μας, την οποία και ευχαριστούμε θερμά.

 
 
Το στρες και το άγχος έχουν χαρακτηρισθεί ως μια μορφή σύγχρονης ασθένειας που «προσβάλλει» μικρούς και μεγάλους, μιας και όλοι μας εκτιθέμεθα στις πολλαπλές και συχνά έντονες απαιτήσεις της καθημερινότητας.
Αυτή η συνεχής έκθεση στο στρες, μπορεί να προκαλέσει επιζήμιες βιολογικές αντιδράσεις τόσο σε εγκεφαλικό όσο και σε σωματικό επίπεδο.
Για το λόγο αυτό, στο συγκεκριμένο τρίωρο βιωματικό σεμινάριο, εστιάσαμε στους τρόπους πρόληψης αλλά και τις τεχνικές διαχείρισης του στρες και του άγχους, μαθαίνοντας την τεχνική της διαφραγματικής αναπνοής, ασκήσεις νευρομυϊκής χαλάρωσης αλλά και νοερής απεικόνισης (με τη δύναμη της φαντασίας).
(Στιγμιότυπα από τις 19/2/2024).

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

 
 
Στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (6 Μαρτίου), οι μαθητές/τριες του Σχολείου μας τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 παρακολούθησαν την ταινία ‘’Ίσως, αύριο’’. Ακολούθησε συζήτηση με την ψυχολόγο κα Κόκκα Ειρήνη και την κοινωνική λειτουργό Ζαφειρίου Σταυρούλα του Σχολείου μας, αναφορικά με το θέμα της ταινίας, εστιάζοντας στο σχολικό εκφοβισμό.

Παγκόσμια ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

Την Παρασκευή, 9 Φεβρουαρίου,το Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Λαρισας αφιέρωσε δύο ώρες από το ωρολόγιο πρόγραμμα για να γιορτάσει την Παγκόσμια ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, ημέρα μνήμης του Εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού.
Οι μαθητές συνειδητοποίησαν, μέσα από οπτικοακουστικό υλικό και συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, το θεμελιώδη ρόλο που διαδραμάτισε η Ελληνική Γλώσσα ανα τους αιώνες, όπως αυτός αποδεικνύεται μέσα από την ιστορικότητα και τη διαχρονικότητα της. Τονίστηκε η αδιάλειπτη συνέχεια στη μακραίωνη ιστορία της και μέσα από γλωσσικά παραδείγματα φάνηκε ότι σήμερα μιλάμε τη γλώσσα του Ομήρου και δεν το ξέρουμε! 
Ευχαριστούμε θερμά την εκπαιδευτικό κα Μητρούλα Σπυριδούλα για το καταπληκτικό αφιέρωμα στη γλώσσα μας!
(Στιγμιότυπα από τις 9/2/2024)
Copyright ©2024 ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ. ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ (ΠΕ19) - Logo Designed by DBSV-moulding ideas
f t g m